joanne: in my own words

Let me sing a song for you,
Please sit and listen to the tune,
This ain't no song of greatness,
But only a voice of a girl,
Singing about her world.

So let me sing a song for you,
Please please please, do listen to the tune,
All I wish is for you to hear me,
As I sing about my days,
Now sing with me if you may.

Monday, December 26, 2011

ke manakah Cinta pergi?


bila Sang Mentari diganti Sang Bulan
siang bertukar menjadi malam
seorang gadis berdiri keseorangan
di tepi pantai ditemani Sang Bayu
dalam kesepian yang memeluknya
gadis itu melayan kepiluan yang melanda
bertepuk dada bertanya diri
ke manakah Cinta pergi?


setiap titisan air mata pedih terasa
apa lagi kepedihan yang kian bertakhta di sanubari
hati menangis siapa yang tahu
perasaan ini bagai bantal empuk yang dipenuhi duri
kerana cinta ku telah dihiris seribu kali
aku cuba menahan sebak di dada
yang seolah ombak yang memukul kuat ke sisir pantai
tapi apakah daya seorang gadis yang telah terabai?


cinta yang ku beri pada mu tulus dan ikhlas
cinta ku indah bagai pelangi selepas hujan
cinta ku untuk mu tiada berbelah bagi
cinta ku terhadap mu dalam dan suci
sejak bila kau beranjak pergi
meninggalkan aku diam sepi
bukalah semula pintu hati mu
agar aku bisa hidup dalam cahaya cinta mu selalu


apakah salah ku?
sehingga cinta kita kini di penghujung jalan
apakah sebab kita mesti berakhir di sini?
bila kita masih mengerti cinta ini
adakah aku seorang saja yang bermimpi?
sedangkan kau sudah bertukar hati
aku bertepuk dada bertanya diri
ke manakah Cinta ku pergi?

No comments: